|
|
Vásárlási mánia – avagy „tanulmány a nőkről”
|
Tipikus női tulajdonság a vásárlás szeretete. Ez egészen kicsi korunk óta ott lappang bennünk, de a látványos kiteljesedést csak 15-16 éves korunkra éri el.
|
Vagyis emlékezzünk csak vissza, amikor tipegő kislányként mágnesként vonzották a tekintetünket a nagy rózsaszín dobozba csomagolt, különböző csillogó-villogó ruhákba öltöztetett komplett babák. És mivel a nők rábeszélőképessége már gyerekkorban megfigyelhető, ezért ezek a tárgyak legtöbbször a bevásárlókosárban kötöttek ki. Persze az anya megértette a dolgot, az apa kicsit húzta a száját, de végül elfogadta. Nem is történhetett volna másképp.
Évek múltán a nagy anya-lánya bevásárlások alkalmával a 13 éves lányka agya egyértelműen a ruhákra koncentrálódik. Ekkor kezd rájönni az öltözés variálhatóságaira. Mit mivel kell-lehet felvenni? Melyik színek nem illenek össze? Kb. 14 éves korra kialakul a lány ízlése és stílusa. Ez az a kor, amikortól a szülők jobban teszik, ha nem szólnak bele semmibe, legfőképpen az öltözködésünkbe. Legjobb, ha elfogadják és kötelességtudóan megveszik, amit kinéztünk.
A végleges ízlés kialakulása olyan 16 éves korra tehető. Ilyenkor – mivel a férfiaknál esztétikai érzékünket tekintve amúgy is fejlettebbek vagyunk – már jobban odafigyelünk megjelenésünkre és kisugárzásunkra. A ruhák terén a szülő ekkorra belefárad. Persze a „kinéztem egy…” szavakra boldogságérzet önti el az egész testüket, mivel van egy meghatározott cél, azaz egy hely, ahol a gyerek talált számára megfelelő ruhadarabot, tehát kimarad az a program, hogy a szülő és gyerek együtt végigcaflatja az egész várost, esetleg országot a megfelelő viseletért.
Ezekkel párhuzamosan természetesen bejönnek a képbe a rendkívüli sminkcuccok, parfümök, körömlakkok és… Ezek már egyáltalán nem pénztárcakímélő dolgok.
Ezt olvasva néhány szülőben felmerülhet a kérdés: Van ennél rosszabb? A kérdésre a választ én sajnos nem tudom, mert még csak 16 éves vagyok. Talán!…
„Tanulmányunk” végén összességében azt mondhatjuk, hogy a lánygyerekek kicsit költségesebbek, a születésüktől meglévő, genetikusan kódolt vásárlási mániájuk miatt.
|
Szabolcsi Erika |
| |
|
|